
Zde si zapisuji různé vychytávky v JavaScriptu. Zatím to není nijak setříděné, to až časem.
Na rychlé testování je nejlepší fidli-fidli.
Jak získat z řetězce seznam a jak ze seznamu odstranit bílé znaky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
var s = 'To je seznam: jedna, dva, tři, čtyři.'; var start = s.indexOf(':'); var end = s.indexOf('.', start+1); var list = s.substring(start+1, end); var nums = list.split(','); console.log(nums); nums.forEach(function(e,i,a) { a[i] = e.trim(); }); console.log(nums); |
[“ jedna“, “ dva“, “ tři“, “ čtyři“]
[„jedna“, „dva“, „tři“, „čtyři“]
Nahrazení slova v poli
1 2 3 4 5 6 |
var bloky = ["horni","dolni","stredni","predni","zadni"]; // nahradí stredni while (bloky.indexOf("stredni") != -1) { bloky.splice(bloky.indexOf("stredni"),1,"0"); } console.log(bloky); |
[„horni“, „dolni“, „0“, „predni“, „zadni“]
Zkopírování části pole do nového pole
1 2 3 |
var soucasti = ['osa','šroub','nárazník','kolo','volant','sedačka']; var vyber = soucasti.slice(3,5); console.log(vyber); |
[„kolo“, „volant“]
Malá / velká písmena
1 2 3 |
var textík = "slafjůaFLKDJF"; console.log(textík.toUpperCase()); console.log(textík.toLowerCase()); |
„SLAFJŮAFLKDJF“
„slafjůaflkdjf“
LIFO (last in, first out) . pop()
1 2 3 4 5 6 |
let zásobník = ['prsten', 'provázek', 'nůž']; zásobník.push('luk'); zásobník.push('šíp'); console.log(zásobník); console.log(zásobník.pop()); console.log(zásobník); |
[„prsten“, „provázek“, „nůž“, „luk“, „šíp“]
„šíp“
[„prsten“, „provázek“, „nůž“, „luk“]
FIFO (first in, first out) . shift()
1 2 3 4 5 6 |
let zásobník = ['prsten', 'provázek', 'nůž']; zásobník.push('luk'); zásobník.push('šíp'); console.log(zásobník); console.log(zásobník.shift()); console.log(zásobník); |
[„prsten“, „provázek“, „nůž“, „luk“, „šíp“]
„prsten“
[„provázek“, „nůž“, „luk“, „šíp“]
Objekty a základní operace
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
let zásobník = ['prsten', 'provázek', 'nůž']; let panáček = { batoh: zásobník, připraven: true, dovednosti: ['rychlý','zvědavý','chytrý'], }; console.log(panáček.dovednosti); console.log(panáček.batoh[2]); console.log(Object.keys(panáček)); Object.assign(panáček, {připraven: false, energie: 80}); console.log(panáček.energie); |
[„rychlý“, „zvědavý“, „chytrý“]
„nůž“
[„batoh“, „připraven“, „dovednosti“]
80
Maximum – rest
1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
function max(...čísla) { let result = -Infinity; for (let n of čísla) { if (n > result) result = n; } return result; } console.log(max(22, 1, -49, -12, 66, 0, 3)); |
66
Zaokrouhlování
V JavaScriptu není na první pohled úplně jasné, jak zaokrouhlovat desetinná místa, protože v jiných jazycích to funguje většinou díky rozšiřujícím parametrům. Ne tak v JavaScriptu.
1 2 3 |
var cislo = 123.45678; cislo = cislo.toFixed(2); console.log(cislo); |
123.46
Zjednodušení konstruktoru Object
Namísto
var objekt = new Object();
používám jen
var objekt = {};
Kliknutí na tlačítko
Dnes již nelze spoléhat na uživatele, že kliknou na tlačítko i když je k tomu vyzývá červeně blikající text. Uživatelé nečtou a spěchají. Klikat za ně musí skript!
1 2 |
<input type="text" onfocusout="document.getElementById('12219').click()"> <button id="12219" type="button" onclick="saveCartItemPersonlize('https://www.webovastranka.cz/','12219',6,'required')">Uložit</button> |